sedicas

Försöks-kanin (-hund)!!

Kategori: Nål och tråd (och symaskin)

Min svärmor har en hund på snart 13 år. Han börjar komma upp i åren och har lite problem att hålla tätt.
Så hon frågade mig om jag kanske kunde ny ett skydd åt honom som han kan ha på sig inomhus.
Hmm!!! Till saken hör då att jag inte är någon höjdare på att sy....
Jag har en jäätte bra symaskin som jag köpte för ca 4 år sen. Tanken var att jag skulle lära mig att sy.
Nu är det så att på dessa 4 år, så har maskinen säkert varit igång i 2 timmar.
Men iaf... Någongång ska jag väl ta tjuren vid hornen. O det var dax!! :-)
Jag var "tvungen" att provsy ett skydd först. Så min egen hund fick bli försöks-hund.
Och för att vara helt ärlig så är jag helt nöjd och aningens stolt. :-P
Sen var det bara att sy en likadan fast mycket större.
.

Foto : privat

 

 

Nu letar jag efter fler saker att sy. Det hade varit kul att kunna sy kläder, men det får verkligen vänta. Jag är ute efter någonting som är lite lättare. 
Har ni några roliga eller bra idéer så säg gärna till

Kommentarer


Kommentera inlägget här: